Garantie & klachten

Hieronder lees je hoe we bij KliederZ met garantie en klachten om gaan.

 

Garantie

KliederZ.nl garandeert dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Op alle betaalde producten hanteren wij 1 jaar garantie (op gratis meegeleverde artikelen geven wij geen garantie). Als een artikel (of onderdeel van een artikel) niet goed functioneert binnen de geldende garantie, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Denk aan een gratis reparatie of een vervangend onderdeel/artikel. Is het probleem met het artikel je eigen schuld of heb je zelf het product al gerepareerd en/of bewerkt of dit door derden laten doen? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten of verwassen? Ook dan heb je geen recht op bovengenoemde oplossingen. Heb je klachten over een product en wil je aanspraak doen op garantie? Meld je product(en) aan via het e-mailadres klantenservice@kliederz.nl. Je ontvangt dan een e-mail met verdere instructies. Eventueel retour gezonden artikel(en) worden gecontroleerd en vervangen of indien mogelijk gerepareerd en opnieuw verzonden. Het retour zenden van een garantie-artikel komt voor rekening van de koper.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken. Dit kan per mail aan: klantenservice@KliederZ.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.